
روزانه چیزی حدود ۲ میلیارد فنجان قهوه در سراسر دنیا نوشیده میشود. برای درک محبوبیت قهوه لازم نیست به آمارها رجوع کنیم. کافی است به عدد کافهها و فروشگاههای قهوه که در اطرافمان روزبهروز اضافه میشوند، دقت کنیم. از کافهرستورانی بزرگ گرفته تا مغازهای کوچک در مسیری پر رفتوآمد، میتوان ردی از قهوه و نوشیدنیهای بر پایۀ آن مانند لاته و کاپوچینو را دید.
چند سالی است برخی کافهها برخلاف گذشته که دیرتر شروع به کار میکردند، از ساعت ۷ صبح کرکرهها را بالا میکشند تا به کسانی که میخواهند روزشان را با قهوه شروع کنند، خدمترسانی کنند و این یعنی افزایش محبوبیت این نوشیدنی در ایران که نشاندهندۀ تقاضای بالا برای آن است.
تقاضای بالا برای مصرف قهوه، خرید قهوه به صورت عمده را برای کسبوکارهایی مانند کافهرستورانها، کافیشاپها، رستورانها، فروشگاههای قهوه و ادارات توجیهپذیر میکند. با توجه به مهمبودن شیوه خرید کردن به صورت عمده، در ادامه به نکاتی میپردازیم که به شما کمک میکنند تصمیمهای بهتری هنگام خرید قهوه عمده بگیرید.
خرید عمده به چه معناست؟
در تعریفی ساده میتوان گفت خرید عمده خریدی است که در حجم بالا و در یک زمان انجام میشود. مثلاً هنگامی که یک سوپرمارکت ۱۰ پالت کنسرو لوبیا را از تأمینکنندهای میخرد، میگوییم که خریدی عمده صورت گرفته است. در این حالت هزینه سفارش پایینتر از زمانی خواهد بود که سوپرمارکت بخواهد قفسههای خود را صرفاً با ۱۰ کنسرو پر کند.
در مورد قهوه میتوان گفت مجموعههایی که مصرف قهوه آنها بالاست به سراغ خرید عمده قهوه میروند. این نوع خرید کردن مزیتهایی دارد که مهمترین آن، پایین بودن هزینه هر واحد کالاست. وقتی شما در حجم بالا خرید میکنید، عمدهفروش تخفیفهای بسیار خوبی روی کالای مدنظرتان لحاظ میکند و از طرفی هزینۀ ارسال کالا به محل شما برایتان مقرونبهصرفه باشد.

خرید عمده قهوه چه مزایایی دارد؟
خرید قهوه در حجم بالا و به صورت عمده مزایای بسیاری دارد، اما در اینجا ما به سه مزیت مهم اشاره میکنیم.
هزینه پایینتر بهازای هر واحد کالا
این مهمترین دلیل برای خرید عمده قهوه است. خرید شما در حجم بالا یعنی تخفیف بیشتر از سمت عمدهفروش یا تأمینکننده که در نهایت منجر به افزایش حاشیه سود شما از فروش قهوه به ازای هر فنجان (اگر کافهدار هستید) یا هر کیلوگرم (اگر فروشگاه قهوه دارید) میشود.
ثبات کیفیت در محصول
خرید قهوه به صورت عمده یعنی کاهش ریسک تغییر کیفیت محصول شما. مشتری دوست دارد فنجان قهوهای که امروز مینوشد، تفاوت معناداری با قهوۀدیروزش نداشته باشد. زمانی که شما در حجم بالا خرید میکنید، میتوانید کیفیت را در سطح مشخصی نگه دارید و نگران عوض شدن قهوه و تغییر آن نباشید.
فرصت برندسازی برای کافهها و فروشگاههای قهوه
اگر شما کافهای دارید یا فروشگاهی که قهوه میفروشد، این فرصت برایتان وجود دارد که با خرید عمده قهوه، بستهبندی اختصاصی خود را داشته باشید و به سمت برندسازی روی محصولتان بروید.
هنگام خرید عمده قهوه به چه نکاتی توجه کنیم؟
خرید یک بسته ۲۵۰ گرمی قهوه با خرید ۲۰ کیلو قهوه تفاوت دارد. در حالت اول بعد از مصرف، از نوع قهوه، بستهبندی یا حتی خدمات برند راضی نبودیم، چندان ضرر نخواهیم کرد. اما در حالت دوم جبران این چیزها و رفتن سراغ برند دیگری، ممکن است هزینههای زیادی را بر ما تحمیل کند. پس مناسب است که هنگام خرید قهوه در حجم بالا نکاتی را مدنظر قرار دهیم.

نیازهای خود را تعریف کنید
این مهمترین کاری است که باید انجام دهید. تا ندانید که چه میخواهید، نمیتوانید خرید مناسبی انجام دهید. کافه هستید یا رستوران یا فروشگاه قهوه؟ شما و مشتریانتان معمولاً چه نوع قهوهای را میپسندید؟ بیشتر قهوه عربیکا دوست دارند یا قهوه ربوستا؟ بیشتر اسپرسو سرو میکنید یا قهوههای دمی؟ مصرف ماهانه قهوهتان چقدر است؟
در مورد تامینکننده جستجو کنید
امروز پیدا کردن تأمینکننده یا عمدهفروش قهوه مانند گذشته کار سختی نیست. لازم نیست حتماً به بازار سر بزنید. با کمی جستجو میتوانید عمدهفروش مناسب شرایط خود را پیدا کنید. در بررسی تأمینکننده ببینید که تنوع کالاهایشان چقدر است؟ آیا در قیمتگذاری شفافیت دارند؟ آیا پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارند؟ فراموش نکنید که عمدهفروشی آنلاین قهوه امکان ارزیابی بهتری به شما میدهد و میتوانید به راحتی و بدون مراجعه حضوری، با آنها مشاوره داشته باشید.
درخواست نمونه کنید
در خواست نمونه یا سمپل یعنی شما این فرصت را داشته باشید که قبل از سفارش محصول در حجم بالا، بتوانید آن را در حجم کم امتحان کنید تا ببینید چقدر با نیازهای شما همراستا است. اگر شناخت زیادی از قهوه ندارید، میتوانید با تفاوت بین قهوهها و ویژگی آنها شروع کنید.
محصولات را به خوبی بررسی کنید
یکی از مزیتهای عمدهفروشی آنلاین این است که میتوانید ویژگیهای محصول مانند خاستگاه قهوه، درجه برشتگی (رست) قهوه و چیزهایی مانند اینها را مشاهده کنید و محصولی مناسب کسبوکارتان سفارش دهید. پیشنهاد میکنیم از عمدهفروشی که در ویژگیهای محصولاتش شفافیت به خرج نمیدهد، خرید نکنید.
شرایط خرید و پرداخت را بدانید
یکی دیگر از مهمترین نکتههایی که باید به آن توجه داشته باشید، شرایط پرداخت، حداقل حجم سفارش، برنامهزمانبندی ارسال و روش ارسال است. مثلاً اگر بعد از شناخت نیازهایتان تصمیم گرفتید که خرید عمده قهوه ربوستا داشته باشید، از تأمینکننده بخواهید که این شرایط را برای شما مشخص کند. البته عمدهفروشیهای آنلاین معتبر به ازای هر محصولشان، این ویژگیها را تعریف کردهاند.
به شرایط نگهداری قهوهها فکر کنید
قهوه موجودی زنده است و نگهداری آن نیاز به رعایت کردن شرایط خاصی دارد. قهوه باید به دور از اکسیژن، نور و رطوبت باشد تا بتواند تازگی خود را حفظ کند. قهوههایی را که در حجم بالا خریداری میکنید، در ظرفهای وکیومدار و در جای تاریک و خنک و به دور از مواد معطر (مثل زعفران) نگه دارید تا کیفیتشان در طول زمان تغییری نکند.
در نهایت یادتان باشد که برای پیدا کردن تأمینکننده حرفهای وقت بگذارید و بعد از پیدا کردن آن سعی کنید رابطهای خوب و بلندمدت با او بسازید. این رابطه دوطرفه بین شما و تأمیینکننده موجب میشود که بتوانید از مشورتهای او در زمینه دانش و کیفیت قهوه و همچنین نیاز بازار بهره ببرید و کسبوکار پایداری را حول این دانه شگفتانگیز شکل دهید و فنجانهای بیشتری به ۲ میلیارد فنجان قهوه در روز اضافه کنید.
انتهای پیام