CRM اوج ابری یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟

CRM مخفف Customer relationship management یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. کاربرد این ابزار در زمینه اتوماسیون سازی، خدمات پس از فروش و وفادارسازی مشتریان می باشد. به زبان ساده تر می توان گفت تمام عملیات ها و روند بازاریابی کسب و کار شما به صورت یکپارچه و اتوماتیک توسط این نرم افزار انجام می شود و گزارش های تحلیلی دقیقی را خواهید داشت.

به نقل از خبرگزاری انصاف؛ اوج ابری، شرکت استارت آپ مشهور ایرانی است که موفق شده یک نسخه کاملا بومی نرم افزار CRM را در رقابت با قول جهانی این حوزه یعنی نرم افزار هاب اسپات (hubspot) تولید کند. اوج در دو سال اخیر رشد عجیببی را تجربه کرده و از سال 93 تا سال 1402 بیش از 1500 کسب و کار فعال داشته که این آمار از سال 1402 تا 1403 به 2500 کسب و کار افزایش پیدا کرده است. این یعنی مشاغل با موج پیشرفت تکنولوژی به سرعت همراه شده اند.

یک مثال خیلی ساده برای درک عمیق تر: احتمالا تا به حال از اسنپ فود غذا سفارش داده اید و از آن به بعد در تاریخ هایی خاصی کد تخفیف برای شما ارسال می شود. این کار کاملا اتوماتیک انجام می شود و یکبار اطلاعات شما در نرم افزار سی ار ام این شرکت ثبت شده است. از آن به بعد همه چیز را به CRM بسپارید؛ این تکنیک بدون دخالت نیروی انسانی می تواند فروش را تا 100 درصد یا دو برابر می تواند افزایش دهد.

آمار عجیب کسب و کار هایی که از این نرم افزار استفاده کرده اند!

استودیو عکاسی و فیلم برداری ماژ

مقیاس کسب و کار: بزرگ با مشتریان زیاد

گزارش تاثیر CRM در این کسب کار:

افزایش نظم و سازماندهی: استفاده از سی آر ام منجر به افزایش 80 درصدی نظم و سازماندهی در مدیریت پروژه و ایجاد دید یکپارچه برای اعضای تیم نسبت به وظایف خودشان شده است.

کاهش زمان تحویل: کاهش 70 الی 80 درصدی زمان تحویل پروژه ها که افزایش رضایت مشتریان و بازگشت آن ها را در پی داشته است.

افزایش رضایت مشتری: وجود نظم و سازماندهی در کنار تایم کوتاه تحویل پروژه ها و موارد دیگری که سی ار ام به این کسب و کار داده است، 90 الی 95 درصد رضایت مشتریان را بهبود بخشیده است.

وفادارسازی مشتریان: با توجه به جمع آوری دقیق داده های مشتریان مانند تاریخ سالگرد ازدواج و تاریخ تولد نوزاد امکان ارائه تخفیف های شخصی سازی شده فراهم گردیده است که ماحصل آن افزایش تعداد مشتریان وفادار و فروش می باشد.

اوج ابری چه تاثیری بر کسب و کار ها گذاشت؟

توجه به مشتریان قبلی و تکرار خرید توسط آن ها برای کسب و کار ها به مراتب هزینه بسیار پایین تر از جذب مشتری تازه دارد. کسب و کار ها با CRM اوج ابری به جای استخدام تعدادی زیادی نیرو جهت انجام کار های تکراری تمامی این موارد را به سی ار ام سپرد ه اند و این باعث شده که تمرکز ها بیشتر بر روی تدوین استراتژی و افزایش فروش باشد. مهم ترین تاثیر این نرم افزار بر روی کسب و کار ها و سازمان ها به شرح زیر است:

  • اتوماسیون روند بازاریابی
  • دریافت گزارش های تحلیلی
  • پیگیری و ثبت فرصت های فروش
  • مدیریت و تدوین استراتژی ها
  • افزایش فروش و کاهش هزینه ها جانبی
  • جلوگیری از پرت زمانی
  • سازماندهی سند ها و فایل ها مهم
  • ارتباط با نرم افزار حسابداری و مدیریت فروش
  • ایجاد باشگاه مشتریان حرفه ای
  • ارائه خدمات پس از فروش
  • ایجاد گزارش با جزئیات از تماس های ورودی
  • مدیریت کارمندان و امور اداری

روش کار و شروع اتوماسیون کسب و کار

پس از تهیه نرم افزار مدیریت ارتباط مشتری بهتر است یک آموزش تخصصی CRM را شروع کنید و یا قبل از هر چیزی در مورد کسب و کار خود مشاوره دریافت کنید. چرا مشاوره ضروری است؟ هر کسب و کار به صورت تخصصی باید مورد بررسی قرار گیرد و نقاط ضعف و قدرتش شناسایی شود. اینگونه به صورت سفارشی سازی شده می توانید از نرم افزار بهره وری داشته باشید. بعد از تمام این مراحل اگر کسب و کار بزرگی را دارید بهتر است یک مدیر CRM را در کنار خود داشته باشید و در غیر اینصورت خودتان می توانید کامل با این نرم افزار کار کنید چرا که محیط کاربری بسیار روان و راحتی خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات تکمیلی به سایت رسمی این شرکت مراجعه فرمایید.

ورود به سایت CRM اوج ابری

انتهای پیام



نیازمندی های اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *