
تولید محتوا سایت گردشگری، نوعی خدمات پرتقاضا است که با تکیه بر آن، مدیران آژانس مسافرتی و سفر می توانند وبسایت خود را پویا و زنده نگه دارند. نوشتن محتوا برای این مدل کسب و کارها هم جنبه ماجراجویی دارد و هم می توان اهداف اطلاع رسانی و انگیزشی را دنبال نمود! همه آژانس های سفر و گردشگری که دارای وبسایت هستند می توانند مقاصد محبوب برای مسافرت، انواع تورهای گردشگری، خدمات فروش بلیط یا مقالات مرتبط با سفر را منتشر نمایند؛ از این طریق، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کنند و به برندسازی نیز کمک خواهد کرد.
سفر و گردشگری یکی از صنایع رو به رشد در سراسر جهان است و نتایج تحقیقات نیز ثابت کرده که این صنعت در آینده، با تحول زیادی روبرو می شود؛ که می تواند حجم زیادی از توریست ها را به محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان جذب کند! بسیاری از آژانس های گردشگری هنوز نتوانسته اند با این تغییرات و تحولات سازگار و همسو شوند؛ در این میان، برخی نیز توانستند کمی در این بازار، موفق عمل کنند!
برای موفقیت در فضای آنلاین، آن هم در حوزه پرتقاضا و بسیار پررقابت سفر و گردشگری، همه آژانس های مسافرتی باید هم وبسایت تخصصی داشته باشند و هم برنامه ریزی هایی را برای تولید محتوا گردشگری، کمپین بازاریابی محتوایی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی انجام دهند. جالب است بدانید هر سه روش، مکمل همدیگر هستند و رسیدن به بهترین نتایج را باعث خواهند شد. تمرکز بر فقط یک روش، جایگاه آژانس گردشگری را از رقبا دورتر می سازد!
بر همین اساس، ما در این متن آموزشی سعی داریم به چند تا از نکات مهم و حرفه ای اشاره کنیم که تا کنون درباره تولید محتوا سایت گردشگری و سفر نمی دانستید. با رعایت این موارد، بی شک می توانید خیلی سریع، جایگاه خوبی در موتورهای جستجوگر پیدا کنید و برندسازی آژانس مسافرتی خودتان را با بازدهی بالا انجام دهید….
آماده تغییرات سازنده در روند تولید محتوای تخصصی سایت گردشگری و سفر هستید؟…. پس با ما همراه باشید….
5 نکته جذاب و حرفه ای برای نوشتن محتوای سایت گردشگری!
1- درباره حوزه های بسیار خاص تحقیق کنید و محتوا بنویسید!
اگر آژانس مسافرتی دارید و خدمات تور خارجی و داخلی برگزار می کنید، برای متمایز بودن در میان رقبا، بهتر است گوشه های بسیار خاص از شغل خود را کاوش کنید و بهترین و خاص ترین موضوعات را کشف نمایید! این کار به دقت و تمرکز بسیار زیادی نیاز دارد. شما باید چیزهایی را بیابید که رقبایتان هنوز متوجه آنها نشده اند!
به طور مثال، نوشتن محتوا با ایده های جذاب تر و جزئیات، بیشتر مورد استقبال خوانندگان و کاربران سایت قرار می گیرد؛ به این مثال ها دقت کنید:
- بهترین مکان های دیدنی ژاپن در فصل شکوفه های گیلاس!
- در سفر به هندوستان، چطور در معابر شهری رفتار کنیم و چه لباسی بپوشیم؟
- آیا قوانین خاصی برای سفر به جزایر مالدیو وجود دارد؟
اینها فقط مثال های ساده ای هستند که برای تورهای خارجی برایتان بیان کردیم. استفاده از ابزارهای گوگل آنالیتیکس، گوگل ترندز، و بررسی برترین سایت های گردشگری خارجی می تواند سلیقه مشتریان هدف را به شما نشان دهد. از میان همه نتایج، باید موضوعات خاص و منحصر به فرد را پیدا کنید و درباره اش بنویسید.
2- تکنیک داستان سرایی، بهترین انتخاب است!
بهترین و مؤثرترین روش تولید محتوا برای سایت های سفر و گردشگری، تکنیک داستان سرایی است. یک مقاله که به جنبه های متنوع سفر و ماجراجویی می پردازد، خیلی سریع تر و بیشتر مورد استقبال واقع می شود. مخاطبان، داستان های واقعی را بهتر به خاطر می سپارند؛ پس چرا از این روش برای جذب مشتری به سایت خود استفاده نمی کنید؟!
در تولید محتوای متنی اختصاصی باید همیشه قیف فروش را در نظر بگیرید. پاراگراف اول، قلاب مشتری است و او را به ادامه خواندن متن، تشویق می کند. مخاطبان باید به شما و سایت آژانس شما اعتماد کنند تا باعث شود از همه مقالات و صفحات سایتتان بازدید داشته باشند. فراموش نکنید که در مکان مناسب، در متن محتوا باید از “فراخوان برای اقدام” استفاده کنید.
3- نوشتن محتوا، طبق اصول سئو؛ هرگز فراموش نکنید!
ردیف کردن یک سری کلمات و جملات پشت سر هم، هیچ نتیجه ای برای سایت گردشگری شما ندارد! چه بسا فقط کاربران سایت را فراری می دهد!
شکی در آن نیست که تولید محتوا سئو شده و مطابق با اصول نگارشی، وبسایت مسافرتی و گردشگری شما را در رتبه های بهتری از نظر موتورهای جستجوگر قرار می دهد؛ درست همان جایی که مخاطبان، سریع شما را پیدا می کنند!
در نوشتن محتوای سئو شده باید به این معیارها توجه کنید:
طراحی پیکربندی محتوا – نوشتن متا تگ و کلمات کلیدی – نوشتن توضیحات متا و چکیده – درج تصاویر باکیفیت – نوشتن توضیح عکس ها – نوشتن بخش سوالات متداول – انتخاب انواع کلمات کلیدی اصلی و فرعی.
4- کمی خلاقیت به خرج دهید! جای دوری نمی رود!
تولید محتوای متنی برای سایت های سفر و گردشگری، یک مهارت است و زمانی با موفقیت بیشتری همراه می شود که کمی خلاقیت را چاشنی نوشتن کنید! مطمئن باشید این تلاش شما جای دوری نمی رود! مقالاتی که بر پایه تجربیات شخصی و یا احساسات نویسنده تهیه می شوند، به احتمال زیاد، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار می سازند.
هرچه محتوا، خلاقانه تر و رویایی تر نوشته شود، تعاملات مخاطب با سایت را بهبود می بخشد. استفاده از تکنیک داستان سرایی در این مسیر به کمک نویسنده ها می آید و محتوای نهایی را دگرگون می سازد!
قیمت تولید محتوای متنی، خلاقانه و حرفه ای، کمی گران تر از محتواهایی است که معمولی و به زبان عادی نوشته می شوند و هیچ ابتکاری در آنها به کار نرفته است!
برخی از محتواها بهتر است آموزنده باشند، یا متقاعد کننده باشند و یا موارد عینی و ملموس را ارائه دهند. نوشتن متن راهنمای سفر، یکی از این موارد است و در اکثر موارد، بازدید خوبی دارد. به علاوه، می توانید متن هایی درباره بررسی قیمت تورها، قیمت هتل ها، تغییرات تخفیف های فصلی، خدمات ویژه سفر و نظایر اینها را نیز آماده کنید.
5- عناصر بصری را در متن محتوا به کار ببرید!
اهمیت استفاده از عناصر بصری در تولید محتوا سایت گردشگری، قابل توجه است. این عناصر در واقع همان علائم و نمادهایی هستند که باعث می شوند خواندن متن برای مخاطبان سایت، راحت تر و روان تر باشد. این یعنی به انتقال پیام برندها کمک می کند.
برخی از مهم ترین عناصر بصری در تولید محتوا عبارتند از:
تصاویر – اینفوگرافیک – نمودارها و جدول ها – بولت گذاری و شماره گذاری – درج ویدیو – بولد کردن برخی جملات و کلمات – استفاده از رنگ ها و هایلایت کلمات مهم – تغییر اندازه فونت تیترها.
خدمات تولید محتوای متنی برای سایت سفر و گردشگری
کافه محتوا، http://www.cafe-mohtava.ir/ ، مرجع تولید محتوای تخصصی گردشگری و صنعتی است. در این وبسایت می توانید خدمات متنوع بازاریابی محتوایی را با کیفیت بالا و تضمین قیمت ها سفارش دهید. ما در کنار تمامی آژانس های مسافرتی هستیم تا بتوانند یک وبسایت جذاب و پویا داشته باشند.
مقالات و محتواهای ارائه شده از بهترین و به روزترین منابع انگلیسی، ترجمه می شوند. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم برندسازی قوی تری انجام دهید و در هزینه های ماهانه تولید محتوا نیز صرفه جویی کنید.